Česká republika se na mezinárodní výstavě Expo v Dubaji prezentovala jako země přírody, vědy a inovací.
Hlavním tématem české expozice byl systém Solar Air Water Earth Resource (S.A.W.E.R.), který za využití solární energie vyrábí ze vzduchu vodu, jež zavlažuje zahradu v okolí českého pavilonu. ČR za tuto technologii získala na EXPO ocenění za inovaci vytvářející příležitosti. Tomuto projektu přiřkla stříbrnou cenu také odborná komise mezinárodního časopisu Exhibitor.
Český projekt s názvem We Speak Plantish (Mluvíme řečí rostlin) organizátoři ocenili jako jedenáctý nejzajímavější na celé výstavě. Jde o ukázku technologie, která na základě reakce rostlin na světlo dokáže určit jejich okamžitou potřebu a případné onemocnění. Při dlouhodobém sběru dat pak i genetickou výbavu. Zájem o projekt projevily univerzity na celém světě, uvedli pořadatelé.
Český pavilon představil přes dvě desítky stálých exponátů a 11 dočasných expozic. Zájem vyvolal automobil Škoda iV Enyaq, který využívala kancelář generálního komisaře. Byl to první plně elektrický model SUV firmy Škoda, který byl k vidění v oblasti Perského zálivu a zaujal i policisty, kteří se poptávali, kdy bude vůz na trhu. Uznání získaly podle organizátorů také uniformy hostesek dodané společností návrhářky Mirky Talavaškové.
Hlavním tématem šestiměsíční expozice, která začala loni 1. října poté, co byla kvůli koronaviru o rok odložena, bylo spojování myšlenek a vytváření budoucnosti; dílčími tématy byly udržitelnost, mobilita a příležitosti. Organizátoři podle agentury AP zaznamenali asi 23 milionů návštěv, včetně opakovaných. Do českého pavilonu přišlo přes milion návštěvníků.
Výstavní areál se nachází mezi Dubají a Abú Zabí a představilo se v něm 192 zemí a deset nadnárodních organizací. Vlastní pavilon mělo 60 států, včetně ČR.
(čtk)
2 komentáře
Radio Jerevan rozhodne popira, ze by dochazeli sachar a pohanka. Naopak plynu ma Rusko dost a naftu jsme prodali Indii za 65$. Take je lez, ze ted nejsme schopni kvuli sankcim vyrobit jediny tank, jelikoz uz za 2WW jsme jich s pomoci US delali 40 denne. Naopak VAZ je stale schopny vyrabet Nivu v zakladnim provedeni a Kamaz misto euro5 alespon euro2, ty koupi snad Horni Volta, co nema na rozdil od nas atomovky. A odsouzeni na 15-30 let hrozi zradcum, co si mysli, ze by soucasna ruska armada neporazila tu rudou.
Soudruzsky receno spatna prace sdilet zpravu CTK. Spravne by meli KSC a SPD tvrdit, ze Marketa PA do Dubaje letela na zakonceni Svetove vystavy vladnim specialem. To hrdinne ANODnes ji vycetlo cestu do Bratislavy, nez zjistili ze tam jela vlakem. Podle Paroubka si navic doprava drahe saty a kaderniky, misto reseni inflace. To by byla uderna kritika primo pro “kladu” Klana
Komentáře jsou uzavřeny.