Vedení města Brna chce od prosince zajistit přímé vlakové spojení z Brna na vídeňské letiště a zpět. »Musím se tomu smát. Teď přišli na řešení, které jsem navrhoval Brnu dávno jako jeho zastupitel v dřívějším volebním období. Zavrhli to, protože to je nepřijatelný komunistický návrh,« uvedl předseda MěV KSČM v Brně Martin Říha.
Říha pokračoval, že tenkrát se zřizovala letecká linka Brno – Mnichov. Dotovalo ji město s tím, že odtud je lepší letecké spojení dál do světa. I vzdušný most do Mnichova už neslavně skončil. »Prosazoval jsem už tehdy vzdušný přístav Vídeň a vlak z Brna na tamní letiště jako nejlepší řešení. Na to přišli po letech až nyní jako na dobrý nápad,« podivil se nad zatvrzelosti některých ideových oponentů Říha.
Letos v únoru společně s dalšími organizacemi prezentovalo město plán zajistit přímé vlakového spojení mezi Brnem a letištěm ve Vídni. Se zainteresovanými stranami připravilo potřebné podklady. »Cíl je zajistit lidem z Brna a širokého okolí pohodlné spojení na vídeňské letiště bez přestupu. Linku chceme spustit v pilotním provozu letos v prosinci. Po půl roce jejího fungování ji vyhodnotíme a uvidíme zda, spojení zachováme na delší časové období,« uvedla brněnská primátorka Markéta Vaňková (ODS).
Do června 2023 budou využívat organizátoři možnost objednat si dopravní obsluhu vlaky v limitu do 50 000 kilometrů. »Na zajištění přímé linky z Brna na vídeňské letiště jsme dostali nabídky dvou subjektů. Ty byly odborem dopravy města a společností KORDIS JMK vyhodnoceny a také konzultovány s vídeňským letištěm. Jako výhodnější byla označena nabídka od společnosti RegioJet. Se zástupci této firmy budu jednat o konečné podobě spojení a jeho nastavení. Předpokládáme, že za půl roku by se mohlo vypravit až 147 spojů. Ty by jezdily méněkrát za den v období od prosince do března, od dubna do června by mohl být provoz intenzivnější,« uvedl Petr Kratochvíl, brněnský radní pro dopravu.
(vž)