Stavba přemostění 1. železničního koridoru v Blansku je před další důležitou fází, v noci na úterý 23. srpna začali dělníci s výsuvem mostu. Musí postupovat velmi pomalu po etapách v nočních hodinách kvůli vyloučení dopravy při nasouvání mostu.
Stavba III/379 37 Blansko přemostění odstartovala v červenci loňského roku. Začala ve Svitavské ulici na levém břehu řeky Svitavy, pokračuje přemostěním koryta řeky, železničního koridoru a končit bude v průmyslové zóně na Starém Blansku. »Je to dílo zcela zásadní, protože most převede pěší a dopravní provoz přes řeku Svitavu a hlavně přes železnici,« uvedl radní Jihomoravského kraje pro dopravu Jiří Crha.
»Na dosavadní dopravní síť napojujeme novostavbu pomocí okružních křižovatek v ulici Svitavská II/374 a z druhé strany v ulici Brněnská III/37937. Se stavbou pochopitelně souvisí i nutné úpravy parkovacích ploch, chodníků, místních komunikací, sjezdů, oplocení, současných zatrubnění potoka na Starém Blansku a vybudování opěrných zídek, nových chodníků, nasvětlení, odvodnění a úpravy a ochrany drážních objektů,« popsal ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.
Most je navržen jako nová dominanta lokality v podobě ocelového oblouku se síťovými závěsy. Smontovaný oblouk s vybetonovanou deskou se umísťuje na mostní pilíře pomalým výsuvem. Ten potrvá asi do 26. srpna. O posun se starají dva páry hydraulických pístů.
»Po dobu stavby nás omezily covid a na něj navazující plošné zdražení oceli i ostatních materiálů a služeb. K tomu byla plošně zdražená ocel pro výrobu mostu. Má speciální vlastnosti materiálu, byla zpracovávaná ve Vítkovicích a je z okupovaného ukrajinského Mariupolu,« doplnil stavbyvedoucí společnosti Metrostav Robert Škarecký.
Mostní hlavní nosný ocelový oblouk má délku 77,6 metru s dvěma estakádními poli před a za, navrženými z předpjatého betonu. Celková délka nosné konstrukce je 158,4 metru. Výška mostu nad terénem je 9 metrů, výška oblouku 12 metrů. Z důvodu prostorových podmínek je situován ve směrovém i výškovém oblouku.
Stavba má stát asi 225 milionů korun bez DPH, což je zatím projekční předpoklad. Zdroj financí poskytly Státní fond dopravní infrastruktury, Jihomoravský kraj a město Blansko. »Zajímavostí tohoto mostu je nejen jeho polohové umístění, ale také fakt, že řidiči na něm budou muset překonat stoupání i klesání 8,33%, což na mostech bývá méně obvyklé,« uzavřel Hanák.
(vž)
5 komentáře
Do roku 2035 začne Rusko vyrábět malé vznětové motory, automatické převodovky, ABS, ESP systémy a airbagy. Uvádí to návrh strategie ruského automobilového průmyslu. Dokument vypracovalo Ministerstvo průmyslu a obchodu a oborový institut NAMI.
Během příštích 13 let se úřady pokusí dosáhnout technologické nezávislosti automobilového průmyslu
Když slyším Bureše, tak jsou mi představitelé 2% minority skoro sympatičtí
Dřív bude vynalezena teleportace, než zdejší buržoazní režim dostaví alespoň dálnice a koridory. Vysokorychlostní železnice, to vůbec. Hlavně že před 33 blábolili, jak prý je ČSSR “děsně zaostalá”.
“V Luhansku už nejsou muži. Zůstali jen děvčata a vojáci. A kluci, co mají 15-16 let. Starší tu nejsou” “Sedím v autě v centru Luhanska a vidím, že brzo se změníme v centrum Burjatska. Prošlo tady okolo banky 30 Burjatů. To se nornálně stane.”
Min. války hordy🇷🇺 oznámilo “Útokem Iskanderu na vojenský vlak na nádraží v Čapline, bylo zničeno 200 ukrajinských záložníků a 10 ks vojenské techniky.” oni se ještě vraždou nejméně 25 civilistů pochválí…
Mosty bolseviky nezajimaji
Komentáře jsou uzavřeny.