Výrobci automobilů hlásí nižší poptávku v Evropě a Severní Americe. Podle analytiků přibývá důkazů, že spotřebitelé si kvůli rostoucí inflaci nechávají hotovost na nezbytné věci.
Ačkoli některé luxusní značky, například Ferrari a Mercedes, zvýšily výhled prodeje kvůli přetrvávající vysoké poptávce po špičkových modelech, vyhlídky pro většinu odvětví jsou chmurnější, napsala agentura Reuters. Čekací lhůty na nové objednávky se zkracují, protože se snižuje počet objednávek. A to i přesto, že výroba je pomalejší než obvykle a dodávky jsou výrazně nižší než loni, uvádí vedoucí pracovníci z odvětví. »Ubývá nových objednávek,« konstatoval při zveřejnění výsledků hospodaření šéf německého výrobce vozů BMW Oliver Zipse. Poukázal přitom hlavně na Evropu.
Výrobci automobilů dosud zachovávali své marže zvyšováním cen, ale prudký nárůst inflace v Severní Americe a Evropě by mohl ztížit přenášení rostoucích nákladů, napsala Reuters. »Poptávka klesá,« řekl minulý týden finanční ředitel koncernu Volkswagen Arno Antlitz. Dodal nicméně, že knihy objednávek pro nadcházející měsíce jsou stále plné. »Varovné signály se týkají Evropy a Severní Ameriky, méně již čínského regionu,« uzavřel. Čína je největším automobilovým trhem světa, druhým největším Spojené státy.
Inflace v Evropě a Spojených státech v posledních měsících prudce vzrostla a centrální banky varovaly, že vrcholu může dosáhnout až za několik měsíců. To způsobilo pokles spotřebitelské a podnikatelské nálady. Údaje internetových prodejců automobilů a aukčních platforem vykazují zpomalení poptávky od března letošního roku, uvedl analytik Philip Nothard ze společnosti Cox Automotive.
»Budeme se potýkat s tím, jak nákup automobilu zatěžuje rozpočet domácností,« konstatoval minulý měsíc šéf automobilové skupiny Stellantis Carlos Tavares. Prozatím hodlá tento čtvrtý největší výrobce aut na světě pokračovat v přenášení vlastních rostoucích nákladů na spotřebitele. To podle Reuters nemůže trvat věčně. »Zvyšování cen má své meze,« řekl Tavares. Americká automobilka Ford zvažuje návrat k systému slev a pobídek, od kterého loni upustila kvůli narušeným dodavatelským řetězcům. »To je do budoucna pojistný ventil,« myslí si finanční ředitel automobilky John Lawler.
(red)
6 komentáře
Ale my si poradíme, dále utáhneme šrouby, zdaníme auta starší 8 let, dále zpřísníme technickou a chátře nic jiného nezbyde, než se doživotně zadlužit nejen na bydlení, ale i na možnost dopravovat se do robotárny. Cha chá!
Napište že to neni pravda, takové zneužití prabolševiků v kampani. Že ne!
Evi zase pozitivně. Zvyšuje se průměrný věk a je tam převaha žen. Takže vsjo charašo, po našem.
CO DODAT ??
UŽIJTE SI NAPOSLEDY, SOUDRUZI
Kandidátka KSČM v Praze 6. Věkový průměr celé kandidátky je 79 let, věkový průměr její spodní poloviny dokonce 88 let. Hned 13 lidí na kandidátce překročilo devadesátku, rekordmankou je paní Marie, která se chce stát zastupitelkou ve svých 96 letech.
Celej svět nahlas spekuluje, co to bouchlo na Krymu. On mlčí.
Doubrava. Jaroslav Doubrava.
A co když je to hrdina, a kretena jenom hraje? Šel na Krym vyměňovat kulturu a nenapadne zaminoval letiště… to je asi blbost, co? 😂😂😂
Vůbec ne! 😂
Roky předstíral, že je Putinova filcka. Nechal se urážet, protože věděl, že jeho čas přijde. On na Vrbětice nezapomněl a včera srovnal skóre. Senátor hrdina‼️
🤣🤣🤣🤣🤣
Panteon hrdinů – Kubiš, Gabčík, Mašínové
Doufám že nemyslíš vrazi Mašínové z 52roku?
Komentáře jsou uzavřeny.