Češi nechtějí riskovat individuální cesty do zahraničí, častěji volí služby CK

od redakce

Češi v souvislosti s pandemií koronaviru nechtějí riskovat individuální cesty do zahraničí a častěji volí služby cestovních kanceláří (CK). Právě i noví klienti stojí za vysokými prodeji zájezdů na letošní léto. Některé CK u předprodejů evidují dokonce až kolem 50 procent nových zákazníků z řad těch, kteří si dříve organizovali dovolenou sami. Vyplývá to z průzkumu CK Alexandria a odpovědí zástupců dalších CK.

CK Alexandria zaznamenala výrazný nárůst prodejů letních zájezdů, přičemž zhruba polovina nakupujících se rekrutovala z těch, kteří byli dříve zvyklí si cestu, ubytování i další služby v zahraničí zařizovat sami. Důvodem změny přístupu jsou podle marketingového ředitele CK Petra Šatného zřejmě ne příliš dobré zkušenosti s vymáháním zaplacených peněz za letenky, pobyt nebo pronájem aut.

Pro dalších 18 procent nových zákazníků CK Alexandria, kteří si koupili letní dovolenou v předprodeji, jde podle průzkumu o úplně první leteckou cestu. Od jiných CK přešla asi třetina zákazníků, kteří odpověděli v průzkumu uskutečněném mezi 1100 respondenty na přelomu ledna a února.

“Prodeje zájezdů se momentálně pohybují vysoko nad předcovidovým rokem 2019. Je to samozřejmě dané tím, že naši klienti v posledních dvou letech cestovali míň, než bývali zvyklí. Zároveň ale registrujeme i nové zákazníky, kteří třeba dříve cestovali samostatně,” uvedl mluvčí Fischer Group Jan Bezděk. Doplnil, že od CK dostanou lidé informace o aktuálních opatřeních a povinnostech v dané destinaci. Pokud klient v průběhu dovolené zjistí, že nemá všechny dokumenty v pořádku, může se obrátit na delegáta.

Také CK Exim Tours hlásí obrovský zájem o cestování. Z destinací na léto vedou Řecko, Turecko, Španělsko a Egypt. “Nové klienty nám přihrává i to, že jsme se vypořádali se všemi držiteli voucherů za nevyužité zájezdy. Všichni naši klienti, kteří nemohli odcestovat kvůli covidu, dostali svoje peníze zpět, což nám velmi pomáhá v současné sezoně,” řekl mluvčí CK Petr Kostka.

Motivací pro 68 procent zákazníků pro nákup pobytu u CK je podle průzkumu záruka vrácení peněz při nemožnosti vycestovat kvůli pandemii. Jistotu, že případné problémy budou moci řešit osobně v pobočkách, telefonicky nebo e-mailem, je podstatná pro přibližně 50 procent lidí. Nechtějí být spojeni s automaty nebo tzv. chatboty, tedy počítačovými programy, které jsou určené k automatizované komunikaci s lidmi. Stejná část oslovených věří referenci známých nebo příbuzných. Pro zhruba 80 procent lidí je důležitá historie, dobrá pověst a přístup CK k zákazníkům.

(čtk)

Přečtěte si další články

Nasepravda.cz 2023. Všechna práva vyhrazena. Vydavatel: Futura, a.s.