Intenzita dopravy narostla o desetinu

od redakce

Intenzita dopravy na české dálniční a silniční síti vzrostla v porovnání s rokem 2016 zhruba o deset procent. Největší nárůst byl zaznamenán na dálnicích u nákladních vozidel, a to o více než 20 %.

Vyplývá to z předběžných výsledků loňského celostátního sčítání dopravy, o kterém informovalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Nejzatíženějším úsekem v síti českých silnic a dálnic je dálnice D1 mezi Modleticemi a Říčany, kde každý den projede na 103 000 aut. Druhý úsek je také na D1, a to mezi Chodovem a Spořilovem v Praze, denně tam projede 90 000 vozů. Následuje D1 v úseku Brno-centrum a Brno-jih (76 500 aut). Zatížený je také Pražský okruh mezi Slivencem a Ořechem (75 000 vozidel).

Sčítání dopravy se koná v pětiletých cyklech. Současné sčítání ovlivnila pandemie koronaviru, kvůli čemuž se sčítání částečně přesunulo z roku 2020 na loňský rok. Sčítalo se na 6465 úsecích silnic a dálnic. Na dálnicích bylo 120 úseků, na silnicích první třídy 1790 úseků, na silnicích druhé třídy 3148 a na silnicích třetí třídy 1407 sčítacích úseků.

Sčítání odhalilo velké zatížení řady českých dálnic, ŘSD tak připravuje rozšíření některých úseků na tři pruhy v každém směru. Velmi zatížená je například dálnice D10 mezi Prahou a Mladou Boleslaví, D11 mezi Prahou a Poděbrady nebo dálnice D5 mezi Prahou a Berounem. Všechny tyto dálnice by v budoucnu měly být šestipruhé.

(ici)

Přečtěte si další články

Nasepravda.cz 2023. Všechna práva vyhrazena. Vydavatel: Futura, a.s.